preskoči na sadržaj

II. gimnazija Osijek

 > O školi
Pedagoški vodič

KAKO BITI BOLJI PROFESOR

sa portala www.skole.hr prenosimo

Ususret osobnim okruženjima učenja: sedam osnovnih vidova promjene koju donose

Autor: Jasminka Maravić, 20.10.2008

 Pročitajte prijevod sažetka članka On the way towards Personal Learning Environments: Seven crucial aspects, autora Sandre Schaffert i Wolfa Hilzensauera.  Autori članka stručnjaci su na području inovacija u obrazovanju uz primjenu weba. Članak je originalno objavljen na stranicama portala e-learningeuropa.info.
Postupak učenja i poučavanja nije unaprijed određen, već uvijek ovisi o alatima i sustavima koji se koriste tijekom rada. Razvoj i sve veći uspjeh aplikacija društvenog softvera poput weblogova i wikija te takozvanih osobnih okruženja učenja (PLE, eng. Personal Learning Environment) mijenjaju i omogućuju učenje pomoću Interneta te ga stavljaju pred nove izazove. PLE je, osobito za razliku od tradicionalnih sustava za upravljanje učenjem (LMS, eng. Learning Management System), privukao značajnu pozornost te je na putu da promijeni paradigmu učenja i poučavanja. U ovom radu želimo stvoriti temelje za bolje razumijevanje osnovnih ideja obaju pristupa te, s druge strane, naglasiti posljedice i izazove koje sa sobom nosi PLE i njegova sve raširenija primjena u učenju.
Utvrdili smo sedam najočitijih i/ili najvažnijih vidova te promjene. Ukratko, učenje uz PLE donosi promjene vezane uz: (1) ulogu učenika kao aktivnog, samousmjerenog tvorca sadržaja; (2) personalizaciju uz podršku i podatke članova zajednice; (3) obrazovni sadržaj kao beskrajnu „tržnicu”; (4) veliku ulogu društvene uključenosti; (5) vlasništvo učenikovih podataka; (6) značenje samoorganiziranog učenja za kulturu obrazovnih ustanova i organizacija, i (7) tehnološke aspekte korištenja alata društvenog softvera i okupljanja višestrukih izvora na jednome mjestu.
Veliki broj alata za podršku suradnji na webu ukazuje na to da PLE i alati društvenog softvera nisu tu samo nakratko, već vode ka novom pojmu učenja i ubuduće će predstavljati mjerilo održivog razvoja kompetencija. Ipak, postojećim pristupima i idejama vezanima uz PLE potrebni su daljnja razrada i usavršavanje. S raspravom o povezanim prelascima s LMS-a na PLE i njihovim izazovima, ovaj rad može poslužiti učenicima, nastavnicima i obrazovnim ustanovama kao temelj odlučivanja o tehnološkom konceptu PLE-a (za ili protiv njega) općenito, uzimajući u obzir njegove pedagoške implikacije.

Ključne riječi: virtualni sustav učenja, sustav za upravljanje učenjem, osobno okruženje učenja, društveni softver, PLE, LMS

Izvorni članak dostupan je na adresi http://www.elearningeuropa.info/files/media/media15971.pdf.

Sažetak članka preveden je uz dopuštenje autora.

 




Profesori

 

 

Aleksandra Pavličević

profesor engleskog jezika i književnosti i komparativne književnosti, izvrsna savjetnica

Ana Prekratić

profesor biologije i kemije

Anita Kopić

profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica

Doris Rukavina

magistra glazbene pedagogije

Egidija Kardum

profesor matematike i informatike, izvrsna savjetnica

Elvira Vrljić

diplomirani teolog

Inja Dorić Horvat

profesor geologije i geografije, mentorica

Ivana Azenić

diplomirani psiholog-profesor, mentorica

Ivana Vučemilović-Šimunović

profesor hrvatskog jezika i književnosti, mentorica

Ivona Kizivat

magistra edukacije matematike i informatike

Kristina Bajus

profesor hrvatskog jezika i književnosti

Kristina Inhof

profesor hrvatskog jezika i književnosti, savjetnica

Lada Čulin

diplomirani latinist i grecist, savjetnica

Lidija Blagojević

profesor matematike i informatike, izvrsna savjetnica

Marijana Kušen

diplomirani teolog, diplomirani bibliotekar

Matko Musulin

profesor zemljopisa i povijesti

Melita Vukelić Smolčić

profesor biologije i kemije

Mirela Šarić

profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, savjetnica

Miriam Goll

profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, savjetnica

Mirjana Bogdanović

profesor hrvatskog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica

Mirna Kurtović

profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica

Nikola Čuraj

magistar sociologije i magistar edukacije sociologije

Nives Merčep

profesor fizike i tehničke kulture s informatikom

Olja Liović

magistra edukacije njemačkog jezika i književnosti i magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti

Roberta Ruška Krljar

profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti

Romina Tomas Grđan

profesor biologije i kemije, savjetnica

Sandra Maček Barać

profesor biologije i kemije

Snježana Pavošević

profesor tjelesne kulture

Suzana Pajnić

profesor matematike i fizike

Suzana Rechner

profesor matematike i fizike

Tamara Meščić

magistra edukacije likovne kulture

Tatjana Blagojević

profesor povijesti, savjetnica

Tihana Pavičić

profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica

Valerija Karačić

profesor hrvatskog jezika i književnosti, savjetnica

Vedran Grizbaher

magistar edukacije talijanskog jezika i književnosti i magistar etnologije i kulturne antropologije

Vesna Poljak

profesor francuskog jezika i književnosti i turskog jezika i književnosti, mentorica

Vlado Krljar

profesor matematike i fizike

Vlasta Zdravčević Vrkić

profesor povijesti i talijanskog jezika i književnosti, savjetnica

Zdenko Korpar

profesor tjelesne kulture, osposobljen za izvođenje programa kineziološke rekreacije

Zrinka Vukojević Tomašić

profesor filozofije i povijesti, mentorica

 

 

ZAMJENE

 

Antonio Stuhli

magistar pedagogije i magistar edukacije povijesti

   
Dunja Rakarić magistra edukacije kemije
RASPORED SATI
 
Zaštita djece

Publikacije HAKOM-a vezane uz zaštitu djece na Internetu dostupne na poveznici
 
https://www.hakom.hr/default.aspx?id=1504
Video sadržaj "Kako zaštiti djecu na internetu" je dostupan na poveznici 
 
https://www.youtube.com/watch?v=zXxXfCbW0ss .

 
Anketa (mala)
Koliko sati dnevno provedeš na internetu?




 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2011.

Ukupno: 694325
 
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 
 
 
Korisni linkovi
 
Arhiva dokumenata
 
 > O školi
CMS za škole logo
II. gimnazija Osijek / Kamila Firingera 5, HR-31000 Osijek / www.gimnazija-druga-os.skole.hr / ured@gimnazija-druga-os.skole.hr
preskoči na navigaciju